Nadzemní část je tvořena dvěma stříškami, které chrání vždy nástupiště a rampu. Stříšky jsou na obou koncích propojeny pro vytvoření dojmu velkorysé a vzdušné stavby - tubusu. Výrazně protáhlá proporce přízemního objektu spolu se skosenými čely, mírným vyšikmením zdí a kulatými přechody mezi zdmi a střechou dodávají této dopravní stavbě svěží dynamický charakter. V kontextu historických průmyslových staveb se svým designem výrazně odlišuje. Podle delší osy není stavba symetrická: strana, která přiléhá k Místecké ulici je tvořena plnou stěnou s oknem tvořící ochrannou hráz k této vytížené komunikaci, zatímco strana k Hlubinské osadě je otevřená. Toto řešení vzniklo na základě provozního požadavku oboustranného nástupiště. S uvažovaným přesunem trolejbusové smyčky a vzniku dopravního terminálu bude tramvajové nástupiště ve směru na Vítkovice společné i pro nástup do trolejbusů.